maandag 3 juni 2013

Persoonlijke update #2 - Iris is back!

Ik heb even een tijdje afstand gedaan van het bloggen, niet omdat ik het niet meer leuk vond of omdat ik geen tijd had, nee ik was op uitwisseling en een weekendje weg! Ik heb dan wel even niet kunnen bloggen, maar ik heb wel een hele leuke tijd gehad!





Op woensdag morgen kwamen onze Duitse uitwisselingen rond 10 uur aan op school. We hebben gezellig op school wat gedronken met z'n allen en we hebben de Duitsers onze school laten zien. 's Ochtends gingen we samen kennismaking spelletjes spelen en daarna kregen we vanuit school een lunchpakketje met wat eten voor de dag! 's Middags hebben we een soort speurtocht gedaan met als afsluiting naar de dierentuin. Inmiddels was ik er al wel achter dat mijn uitwisseling niet een echte prater was en ook niet echt duidelijk sprak en over het Engels praten we maar niet. Rond vijf uur werden we opgehaald bij school en ging mijn uitwisseling met mij mee naar huis. 's Avonds gingen we bowlen met vrienden, we hebben echt een hele leuke tijd gehad onder het bowlen.

De volgende morgen moesten we al weer vroeg opstaan omdat we om kwart over acht al met de bus naar Groningen vertrokken. In Groningen aangekomen mochten we bijna de hele ochtend onze tijd zelf indelen en om 12 uur gingen we naar een synagoge. Rond 1 uur was het dan zo ver, we gingen richting Emden, daar gingen we de nacht doorbrengen bij onze uitwisselingen. Toen we in Emden aankwamen werden we heel vriendelijk ontvangen op school met wat te drinken en eten. Na de hele school te hebben bekeken gingen we naar het Landesmuseum (waar ik bijna in slaap viel). Na het Landesmuseum hadden we nog wat tijd over en gingen we nog een ijsje in de stad eten. Bij de uitwisseling thuis hebben we lekker pizza gegeten en daarna zijn we naar twee vriendinnen van haar gegaan. We hebben gebasketbald, zijn naar een meertje geweest en hebben daarna bij haar vriendin thuis wat tv gekeken en overheerlijke wafels met slagroom en aardbeien gegeten.


Vrijdag was alweer onze laatste dag van de uitwisseling. Als aller eerste kwamen we al veel te laat op school omdat we ons iets hadden verslapen, gelukkig was dat niet zo erg, we hadden toch de eerste twee uur les. De eerste twee uur hadden we Engels, niet dat we veel hebben gedaan, het was meer een klets uurtje, haha. Aan het einde van de morgen gingen we naar een Bunkermuseum, gelukkig duurde dat maar een half uurtje en mochten we daarna iets voor onszelf doen. In Emden was feest, het Matjes Fest, het zag er heel gezellig uit, er was kermis en er waren allemaal leuke kraampjes. Als eerst hebben we patat gegeten en een poosje later ook nog een Crepe (grote, dunne pannekoek met nutella). De rest van de middag hebben we wat rondgelopen en bij de attracties gekeken. Het allerlaatste onderdeel van de uitwisseling was het in een bootje varen wat echt super gezellig was. Voordat we allemaal weer in de bus naar huis gingen hebben we natuurlijk  eerst iedereen een dikke knuffel gegeven, ik hoop echt dat ik de mensen nog een keer weer zie, het was echt heel erg leuk!

Toen ik aankwam op school haalden mijn ouders me gelijk op om door te gaan naar een vakantie park in Aalden omdat we een weekendje weg gingen met de familie, het was echt een heel gezellig weekendje! <3

Liefs, Iris

2 opmerkingen: